تور تایلند بانکوک پاتایا پوکت ساموئی تور

  • ۰
  • ۰

تور لوکس بانکوک

     درباره بانکوک (BANGKOK)

بانکوک درمرکزکشورتایلند قراردارد که مساحت آن 1500 کیلومترمربع وجمعیت آن 12 میلیون نفرمی باشد.نام رسمی این شهرکرونگتیپ ماها ناخون می باشد که به معنی شهر فرشته هاست.این شهردرسال 1782 به دستور رامای اول به عنوان پایتخت سیام (نام قدیم تایلند) بنا نهاده شد.


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

             جاذبه های توریستی بانکوک

کاخ پادشاهی Grand Palace The

ساخت این کاخ درسال 1782 به دستور رامای اول آغازشد که دردوران تاجگذاری ایشان به پایان رسید.مساحت این کاخ 85000 مترمی باشد که توسط دیواری به طول 1900 متراحاطه شده است.این کاخ ازاواخرقرن   18 (1782) تا اواسط قرن 20 (1946) محل سکونت پادشاهان تایلند بوده است ولی ازاین تاریخ به بعد با مرگ مشکوک رامای هشتم (آنانداماهیدول) رامای نهم که برادرایشان می باشد به بخش جدید کاخ به نام چیترالادا نقل مکان کرد و بخش قدیمی را برای توسعه صنعت گردشگری به اداره جهانگردی تایلند واگذارکرد.هنگام بازدیدازکاخ امکان برگشت به قسمت قبلی وجود ندارد وشما بایستی فقط روبه جلوحرکت کنید.برای ورود به این کاخ شما می بایست لباس پوشیده برتن داشته باشید درغیراین صورت با کرایه کردن لباس به مبلغ 50 بات می توانید وارد این کاخ شوید. درسمت راست این کاخ قبل ازراه ورودی تالارنمایش لباس های رسمی پادشاه و سکه های قدیمی ملی تایلند قراردارند.این کاخ درساحل غربی رودخانه چائوپرایا درمنطقه پراناخان قراردارد. زمان بازدید از کاخ از ساعت 8 الی 15 می باشد.       WWW.GRANDPALACETHAILAND.COM

       

کاخ ملی فیل سلطنتی Vimanmek

این کاخ درشمال شهربانکوک نزدیک باغ وحش دوزیت قراردارد که در آن ساختمان ها  -کاخ ها و موزه های مختلفی قرارگرفته اند.این کاخ در اوائل قرن 20 ساخته شده وچندین سال محل سکونت خانواده سلطنتی بوده است. ساختمان اصلی کاخ 3 طبقه بوده که دارای 81 اتاق می باشد که درمرکز باغ قراردارد واطراف آن را ساختمانهای کوچک و بزرگی احاطه کرده است.دراین کاخ هرجا عکس پادشاه قرارداشت شما بایستی برروی زانو نشسته و سپس به راه خود ادامه دهید.ساعت بازدید ازاین کاخ ازساعت 9 صبح الی 16 بعد ازظهرمی باشد.

کاخ سلطنتی Bang Pa-In

این کاخ در60 کیلومتری شمال بانکوک قراردارد.

معبد بودای زمردین (Emerald BuddhaYERASI RATANA SASA DARAM

این مجسمه به نام پراکیوماراقوت درمعبد وات پراکائو WAT PHRA KAEW درمحوطه کاخ پادشاهی قراردارد که به شکل یک بودای نشسته درحال مدیتیشن می باشد.طول این مجسمه 45 سانتی متر و ازجنس یشم سبزمی باشد که بوسیله لباسی ازجنس طلا تزئین شده است.داستان تاریخی بودای زمردین بدین شرح می باشد که این بودا 43 سال قبل ازمیلاد مسیح درهند ساخته شد وپس از300 سال برای درامان ماندن ازجنگ های داخلی هند به سریلانکا برده شد بعد ازپایان جنگ وفتح سریلانکا توسط شاه برمه ایشان دستورداد که بودای زمردین را به سیلان بازگردانند که درراه بازگشت کشتی دچارطوفان شد و بالااجبار درکامبوج لنگرانداخت که در نتیجه بودای زمردین سالها درهمان جا ماند اما درسالهای بعد آن را به لائوس وسپس به چیانگ رای بردند حاکم چیانگ رای بودای زمردین را درمعبدی مخفی کرد تا اینکه درسال 1434 دراثربرخورد صاعقه با دیواره معبد این بودا پیدا شد وسپس آن را به چیانگ مای بردند وتا سال 1552 درآنجا بود سرانجام درقرن 18 (1774) رامای اول که درآن زمان فرمانده ارتش سیام بود با تصرف چیانگ مای بودای زمردین را به چونبوری آورد که بعدازرسیدن به پادشاهی درسال 1782 درمراسمی باشکوه بودای زمردین را به گرند پالاس انتقال داد. بودای زمردین دارای 3 لباس می باشد که برحسب تغییرفصل طی مراسمی خاص توسط پادشاه تعویض می گردد.

نکات مهم :          

1-  هرگزازخوراکیهای جلوی بودا نخورید زیرا جرم محسوب می شود

2-  درهنگام ورود به معبد کفشهای خود را دربیاورید

3-  برای ورود به معبد بایستی ازلباس پوشیده استفاده کنید

4-  به بدن راهبان هیچ وقت دست نزنید زیرا توهین محسوب می شود

5-  هیچ وقت به بودا پشت نکنید زیرا توهین محسوب می شود

                    

معبد بودای خوابیده Wat Pho (Reclining Buddha God)

این معبد یکی ازقدیمی ترین معابد بانکوک می باشد که در زمان حکومت رامای سوم ساخته شده است که ترکیبی ازتاریخ وعلم پزشکی می باشد و درآن طب سنتی آموزش داده می شود.شهرت این معبد به خاطر مجسمه بودای خوابیده است.دلیل اینکه بودا خوابیده است این است که یعنی همه چی دردنیا درست شده است والان بودا می تواند استراحت کند که به آن نیرو وانا می گویند که به معنی دولتی عالی به دورازهرگونه درد و رنج در وجود هر فرد از آن جامعه می باشد.این مجسمه دارای 46 مترطول و 15 مترارتفاع می باشد.سطح کل این مجسمه را روکشی ازجنس طلا پوشانده است و همچنین چشمهای آن ازجنس مروارید می باشد که البته به غیرازاین بودا صدها مجسمه بودای دیگرنیز دراین معبد قراردارند.

       

معبد بودای طلائی Wat Traimit Buddha

این بودا درمحله چینی ها نزدیک ایستگاه راه آهن قراردارد که ازجنس طلای خالص می باشد و دارای 5/3 مترطول و 5/5 تن وزن می باشد. قدمت این بودا به 700 سال پیش برمی گردد. 70 سال قبل درزمان حمله برمه ایها به سیام مردم بانکوک برای جلوگیری ازتاراج بودا توسط برمه ایها آن را با ساروج پوشاندند که درهنگام جابجائی بخشی ازآن کنده شد.       

           

معبد بودای مرمرین Wat Arun (Marble Buddha) (معبد سپیده دم)

این معبد درنزدیکی رودخانه Chao Phraya درخیابان Thonburi قرار دارد.این معبد 100 سال پیش به دستوررامای پنجم با سنگهای مرمرعظیم وسفید ایتالیائی ساخته شد که درآن ازایده های غربی نیزاستفاده شده است. ساعت بازدید ازاین معبد از 8 صبح الی 17 بعد ازظهر می باشد.

       

معبد فیل 3 سرWat Erawan

این معبد درپارک کوچکی درخیابان سوخومویت برروی یک پایه استوانه ای شکل قراردارد.درمورد این مکان افسانه ای وجود دارد بدین صورت که سالها پیش دختری با مادرش زندگی می کرد شبی درخواب می بیند فیلی 3 سر با اوگفتگو می کند وازاومی خواهد کارت های بخت آزمایی با شمارههای خاصی را خریداری نماید ودرقرعه کشی شرکت کند دختراین کار را می کند وبرنده می شود و دوباره فیل 3 سربه خواب دخترمی آید و از اومی خواهد بازهم درقرعه کشی شرکت کند ودخترهمچنان درقرعه کشی شرکت می کند تا بسیارپولدارمی شود بعدها دختربه پاس قدردانی ازفیل 3 سراین بنا را می سازد که دارای 30 مترارتفاع – 40 متر طول - 12 مترعرض و وزنی درحدود 25 تن می باشد که شامل 3 طبقه است.

طبقه اول: درپاهای فیل قراردارد که درآن ابزارهای سفالی مربوط به خاندان سلطنتی به نمایش گذاشته می شود.

طبقه دوم: درشکم فیل قراردارد که درآن مجسمه ها و نقاشی های هنرمندان تایلندی درمورد دین بودا به نمایش گذاشته می شود.

طبقه سوم: درسرفیل قراردارد که درآن معبد بسیاربزرگ و زیبائی به رنگ آبی ساخته شده است.

                                     

معبد فرا داما کایا Wat Phra Dhammakaya

این معبد درسال 1970 به دستور خان یای به مساحت 320000 مترمربع احداث شد که درآن همه ساله مراسم اعتکاف بودائیان برگزارمی شود.

معبد 3 برج Phra Prang Sam Yot

این معبد درقرن 13 درجاده وبچیان بنا شده است که درآن میمون ها بطورآزادانه زندگی می کنند.این معبد همه روزه به غیراز روزهای دوشنبه و سه شنبه ازساعت 7 صبح الی 17 بعد ازظهر بازمی باشد.

آدرس : Tha Hin – Muang Lop Buri – Lobburi

سافاری ورلد Safari World

این پارک درسال 1988به مساحت 2000 کیلومترمربع در 35kmبانکوک (با ماشین 1 ساعت طول می کشد) بدستور ولیعهد بنا شده است.

این پارک شامل دو قسمت می باشد

1-  مارین پارک   (MARIN PARK)

2-  سافاری پارک (SAFARI PARK)

Marin Park

این بخش ازپارک شامل 11 قسمت می باشد که شما بایستی به صورت پیاده آنها را طی کنید.قسمتهای این بخش به شرح زیرمی باشند.

1- Jungle Cruise  ) عبورازجنگل وحشی ازکنارکروکودیل ها )

2- Hollywood Cowboy  ( شوء وسترن )

3-   Dolphin Show ( شوء دلفین ها )

4- Bird Show  ( شوء پرندگان )

5- Jungle Walk  ( قسمت نگهداری از زرافه ها )

6- Boxing Show  ( شوء بوکس میمون ها )

7- Egg World  ( بازدید ازانواع تخم پرندگان )

8- Sea Lion Show  ( شوء شیرهای دریائی )

9- Elephant Show  ( شوء فیل ها )

10-                        James Band Show  ( شوء جیمزباند )

11-                        Fish Read Sea  ( دریاچه ماهی قرمز )

همچنین این قسمت زیستگاه انواع و اقسام پرندگان نیزمی باشد. رستوران و مراکزخرید نیزدراین بخش قراردارند.

درابتدای ورود شما ازمیان کاسکوهای رنگارنگ که درمیان درختان نشسته اند عبورمی کنید و سپس با گذشتن از روی پل که در زیرآن کروکودیل ها درحال شنا کردن می باشند به قسمت زرافه ها می رسید در اینجا شما می توانید با پرداخت 20 بات به زرافه ها غذا بدهید.سپس وارد قسمت خزندگان می شوید که درآنجا انواع مارمولک و آفتاب پرست وجود دارند بعدازاین قسمت وارد قفس ببرها وسپس محوطه طوطی های رنگارنگ کوچک می شوید که می توانید به آنها نیزغذا بدهید. بعد ازاین مرحله وارد محوطه شوء شیرهای دریائی می شوید سالنی روبازکه درآن 3 شیردریائی به همراه یک فوک هنرنمائی می کنند مدت این برنامه 30 دقیقه می باشد بعد ازگذشتن از روی رودخانه و بازدید ازپرندگانی چون قو به محل اجرای شوء غرب وحشی می روید که درآن کابوی ها کلی سر و صدا می کنند و سپس به شوء میمون ها و بعد به شوء دلفین ها می روید که هرکدام ازاین شوء ها به مدت 30 دقیقه می باشند.درشوء دلفین ها شما با پرداخت 350 بات می توانید با آنها عکس بگیرید.   

Safari Park

دراین قسمت شما با ماشین ازمیان حیوانات وحشی عبورمی کنید. مسافت این قسمت 8 کیلومتر و مدت آن 45 دقیقه می باشد.مراحل این توربدین صورت می باشد که شما سوارماشین های مخصوص شده وازمیان حیوانات گیاه خوار و سپس پرندگان عبورمی کنید که مدت آن 10 دقیقه می باشد و سپس به دری آهنی می رسید که بطوراتومات بازمی شود و بعد ازآن دری دیگردرفاصله 100 متری ازدراول قراردارد که آن نیز بطوراتومات بازمی شود و سپس وارد بخش حیوانات درنده مثل شیر- ببر- خرس وغیره می شوید.این مجموعه ازساعت 9 الی 17 بازمی باشد.

WWW.SAFARIWORLD.COM    تلفن : 9144100 – 2 – 0066

 

باغ وحش دوزیت(خا او دین) Dusit Zoo

این باغ وحش درمرکزشهربانکوک درخیابان رامای پنجم قراردارد که در آن انواع حیوان وحشی مانند ببر- خرس- کرگدن- فیل- تمساح- کانگورو- پنگوئن- زرافه ومیمون به همراه هزاران پرنده نگهداری می شوند.دراین پارک شما علاوه بردیدن حیوانات می توانید ازشوء فیل ها و قایق سواری برروی دریاچه نیزلذت ببرید.دراطراف این دریاچه انواع رستوارانهای تایلندی نیزقراردارند.                    WWW.ZOOTHAILAND.ORG

باغ وحش Samphran Elephant Ground & Zoo

این باغ وحش درسال 1986 در45 کیلومتری غرب بانکوک دراستان ناخن پاتوم تاسیس گردید که درآن همه روزه شوء فیل ها همراه با فیل سواری- شوء کروکودیل ها وجنگهای باستانی به نمایش گذاشته می شود.

تلفن : 2952938 – 2 – 0066  WWW.ELEPHANTSHOW.COM    

مزرعه کروکودیل Crocodile Farm

این مزرعه در30 کیلومتری جنوب بانکوک قراردارد که بزرگترین مزرعه پرورش ونگهداری کروکودیل درجهان می باشد که دارای هزاران کروکودیل مربوط به 28 گونه جهان ازجمله کروکودیل آب شور - آمریکای جنوبی - رود نیل وغیره می باشد.این مزرعه در سال 1950 توسط یوتای پراپاکونگ (سلطان کروکودیل جهان) به منظورحفاظت از این موجود درحال انقراض ساخته شد ولی درسالهای بعد این مجتمع به مرکزی برای استفاده ازگوشت و پوست این حیوان تبدیل گردید.دراین مزرعه هر روزشوء کروکودیل ها و شوء فیل ها برگزارمی شود.علاوه برآن شما می توانید ازموزه دایناسورها که شامل گونه های متنوعی از دایناسورها می باشد نیزبازدید به عمل بیاورید.ساعت کاراین مجموعه از 9 صبح الی 17 بعد ازظهر می باشد.

       

مزرعه مارها Snake Farm

این مزرعه درخیابان پایا تای نزدیک بیمارستان رد کروز قراردارد.

               

شهربازی دریم ورلد  Dream World

جائی شبیه به دیزنی لند آمریکاست با طبیعت سرسبز و دریاچه ای زیبا

این شهربازی به 4 بخش تقسیم می شود که به شرح زیرمی باشد:

1-  دریم ورلد پلازا

 این بخش مربوط به فروشگاه ها می باشد.

2-  باغ رویائی (Love Garden)

 این بخش دارای فضائی رمانتیک برای گرفتن عکس می باشد.  

3-  سرزمین خیالی

دراین بخش ماکتهائی بزرگ ازقصه های پریان ساخته شده که شما می توانید دربین آنها قدم بزنید.

4-  سرزمین ماجرا

دراین بخش انواع بازی و سرگرمی قراردارند.

ساعت کارمجموعه 9 الی 18 می باشد. WWW.DREAMWORLD.CO.TH

سیام پارک Siam Park

 این پارک در25 کیلومتری بانکوک قراردارد که دارای شهربازی و پارک آبی می باشد.                     WWW.SIAMPARKCITY.COM

 

پارک آبی فانتاسیا Fantasia Lagoon Water Park

این پارک برروی پشت بام پاساژ Bangkae درجاده Petchkasem قرار دارد.این پارک ازساعت 10 الی 18 بازمی باشد. تلفن : 0066 – 2 – 24871000

اسکی روی آب Flow Rider

این مجموعه درخیابان 26 سوخومویت ازساعت 10 صبح الی 22 باز می باشد.بلیط این اسکی 550 بات می باشد. تلفن: 0066 – 2 – 1085210

Funarium

این زمین بازی دریک سالن درخیابان 26 سوخومویت ازساعت 9 صبح الی 19 بعد از ظهر باز می باشد. تلفن : 0066 – 2 – 6656555

باغ رز Rose Garden

این باغ به مساحت750کیلومترمربع در30 کیلومتری غرب بانکوک و50 کیلومتری بازارشناورقراردارد که توسط دریاچه ای زیبا احاطه شده است دراین باغ علاوه بردیدن مناظرزیبا شما شاهد نمایشهائی چون رقص سنتی تایلندی-بوکس تایلندی- شمشیربازی- مراسم عروسی تایلندی وشوء فیل ها می باشید.درمحوطه این باغ نمایشگاه صنایع دستی نیزقراردارد.

WWW.ROSE-GARDEN.COM

بازارشناورتلینگ شنFloating Market

این بازاربه زبان تایلندی DAMNOEN SADUAK می باشد که در 80kmجنوب غربی بانکوک در شهرتلینگ شان روبروی شهرداری این شهرقراردارد. دراین بازارفروشندگان که اغلب آنان را زنان تشکیل می دهند محصولات تولیدی خود را اعم ازکشاورزی و یا صنایع دستی برروی قایقهائی به معرض فروش می گذارند.این کانال درسال 1868 به منظورسهولت در سفرهای آبی بین شهری بدستوررامای چهارم ساخته شد.دراین بازارشما می توانید با کرایه کردن قایق درمیان فروشندگان گردش کنید وازنزدیک با نحوه داد وستد آنها آشنا شوید.ساعت کاراین بازاراز 6 الی 11 صبح می باشد.دراینجا قیمت تمامی اجناس به غیرازمیوه گران می باشد.

آکواریوم اوشن ورلد Siam Ocean World

این آکواریوم درطبقه پائین پاساژسیام پاراگون SIAM PARAGON قراردارد.

تلفن: 6872000– 2– 0066      WWW.SIAMOCEANWORLD.COM

       

رودخانه چائو پرایا River Chao Phraya

این رودخانه باعث شده بانکوک را به ونیز شرق تبدیل کند.

      

شام درکشتی Dinner Crusic

این ضیافت درکشتی گرند پرل GRAND PEARL برروی رودخانه چائو پرایا برگزارمی شود که ازلنگرگاه ریورسیتی RIVER CITY شروع شده و پس ازصرف شام وگذشتن اززیرپل رامای هشتم به لنگرگاه بازمی گردد.این تورازساعت 19 الی 22 برگزارمی شود.این کشتی 2 طبقه بوده که به هر نفرشماره ای تعلق می گیرد که نشان دهنده شماره میزایشان می باشد. دراین کشتی غذا به صورت سلف سرویس ارائه می شود.

سیام نیرامیت شوء Siam Niramit Show

دراین شوء شما با بیش از 30 روش زندگی اقوام تایلندی آشنا می شوید. ظرفیت سالن این نمایش 2000 نفر ومدت آن 80 دقیقه می باشد. درمحوطه خارج سالن موزه تاریخی تایلند نیزقراردارد.

تلفن : 6499281 – 2 – 0066       WWW.SIAMNIRAMIT.COM

شوء کاباره گالیپسو Show Galypso Cabaret

این کاباره درخیابان Charoenkrung نزدیک هتل Menam می باشد. این شوء دردوسانس 15/20 و 45/21 به مدت 70 دقیقه اجرا می شود.

تلفن:(7) 6881415– 2– 0066   WWW.CALYPSOCABARET.COM

برج بایوکBaiyok Tower

این برج با 80 طبقه درمحله پتونم قراردارد که درطبقه اول فروشگاه ها - طبقه 2 تا طبقه 76 هتل - طبقه 77 موزه - طبقه 78 تالار و طبقه 79 سکوی دید قراردارند که شما می توانید ازآنجا کل شهربانکوک را ببینید و درطبقه آخراین برج رستوران بین المللی قراردارد.بهترین زمان برای رفتن به سکوی دید یک ساعت قبل ازغروب آفتاب می باشد.

موزه مادام تسود (دنیای چهره ها) Madame Tussauds

دراین موزه مجسمه چهره های معروف دنیا درشکل واندازه های واقعی به نمایش گذاشته می شود که شما می توانید با آنها عکس بگیرید. ساعت کاراین موزه از 10 صبح الی 20 شب می باشد.

موزه ملی فیل سلطنتی Royal Elephant National Museum

موزه ملی بانکوک National Museum Bangkok

این موزه در روزهای چهارشنبه - پنج شنبه و جمعه از ساعت 9 صبح الی 4 بعد از ظهرباز می باشد.      WWW.THAILANDMUSEUM.COM

موزه هنردربهشت Art in Paradise

دراین موزه شما می توانید با تصاویر 3 بعدی عکسهای جالبی بگیرید.این موزه ازساعت 10 صبح الی 22 درطبقه چهارم مرکزخرید گردشگاه (Esplanade Shopping Mall) درخیابان Ratchadapisek فعال می باشد. قیمت این موزه برای بزرگسالان 300 بات و کودکان 200 بات می باشد. تلفن : 0066 – 2 – 6609130

موزه هنر شعبده Magic Art Museum

این موزه درطبقه 7 پاساژ MBK قراردارد. تلفن : 0066 – 2 – 6117164  

شهرک آموزش مشاغل Kidzania

این شهرک توسط یک شرکت مکزیکی درطبقه آخر پاساژ سیام پاراگون ساخته شده است که درآن کودکان 4 الی 15 ساله می توانند با 80 شغل همچون خلبانی – پزشکی – آشپزی – روزنامه نگاری وغیره ... آشنا شوند.ساعت کاراین شهرک از 10 صبح الی 17 بعد از ظهرمی باشد. بلیط این شهرک برای بزرگسالان 400 بات وکودکان 650 بات می باشد.

پیست کارتینگ Karting

این پیست درطبقه دوم پاساژ RCA درخیابان Petchaburi ازساعت 13 الی 24 فعال می باشد.

هزینه این ریسینگ برای موتورهای مختلف به شرح زیر می باشد:

cc 100 = 450 بات /// cc 160 = 550 بات /// cc 270 = 850 بات تلفن : 0066 – 86 – 0280880

پارک لومفینیLumphini Park

این پارک درمرکز شهربانکوک درخیابان سیلوم قراردارد.دروسط این پارک دریاچه ای است که درآن شما می توانید قایق رانی کنید.قیمت اجاره قایق پدالی ساعتی 50 بات می باشد.

پارک مادرملکه Princes Mother Memorial

تلفن: 4377799– 2– 0066WWW.THEPRINCESSMOTHERMEMORIALPARK.ORG

پارک سلطنی تایلند King Rama Ix

بنای یاد بود دموکراسیMonument  Democracy

این میدان درمحله چینی ها قراردارد.

                                        

شهرسوخته آیوتایا Ayuttaya Ruins City

این شهردر89 کیلومتری شمال بانکوک قراردارد که معماری آن ترکیبی ازهنرمعماری کامبوج ودوره سوخوتای SUKHOTAI می باشد که درزمان خود یکی ازبزرگترین ومتمدن ترین شهرهای دنیا محسوب می شده است.

داستان این شهرازاین قراراست که بعد ازسقوط شهرسوخوتای کشورسیام (تایلند سابق) تصمیم گرفت پایتخت خود را ازشهرسوخوتای که 6 ساعت با بانکوک فاصله دارد به شهرآیوتایا که 89 کیلومتر با بانکوک فاصله دارد انتقال دهد درنتیجه حکومت پادشاهی آیوتایا درسال1350 شهرآیوتایا را به رهبری پادشاه راماتی بودی اول بنا کردند وآن را پایتخت سیام نامیدند وبه مدت 417 سال درآن حکومت کردند که دراین مدت 33 تن ازپادشاهان آیوتایا برسیام حاکم شدند تا اینکه درسال 1767 ارتش برمه (میانمار) به شهرآیوتایا حمله کردند و آن را مورد تخریب قراردادند بطوریکه اکنون از این شهرتنهی بناهای مخروبه درکنارتعدادی معبد و ردیفهای بودائی به جا مانده است.بعدازفروپاشی سسسله آیوتایا یک سردار چینی تباربه نام تکسین به مدت 15 سال برسیام حکومت کرد وایشان شهرچونبوری را به عنوان پایتخت کشورسیام اعلام کرد.بعد ازمرگ ایشان درسال 1782 سلسله چاکری به رهبری رامای اول حاکم سیام شد وایشان به بانکوک رفته وآنجا را پایتخت سیام اعلام نمودند ودستوردادند تادرآنجا گرندپالاس را بنا کنند.درشهرسوخته محله ای است به نام محله میمون ها که درآن نماد بهشت وجهنم قراردارد.

      

شهرچونبوری

این شهردر80 کیلومتری شهربانکوک چسبیده به خلیج تایلند قراردارد. اگرشما درزمان اقامتتان دربانکوک تمایل به رفتن دریا داشتید نزدیکترین ساحل به بانکوک سواحل چونبوری می باشد که شما تنهی با 100 دقیقه رانندگی به این شهرمی رسید که در آن تمامی تفریحات آبی وجود دارد.

پل کوای

این پل در130 کیلومتری غرب بانکوک درشهرکانچانابوری برروی رودخانه کوای قراردارد که بخشی ازخط راه آهن مرگ می باشد.شهرت این پل به خاطرکشته شدگان جنگ جهانی دوم می باشد.داستان این پل ازاین قراراست که درزمان جنگ جهانی دوم (1942) ارتش امپراتوری ژاپن اسیران جنگی را مجبوربه ساختن این خط راه آهن 415 کیلومتری می کرد که طبق محاسبات خودشان بایستی 5 ساله به اتمام می رسید ولی با فشاری که به اسرا می آوردند آن را ظرف مدت 16 ماه به اتمام رساندند که دراثراین فشارتعداد 16000 اسیرجنگی جان خود را از دست دادند این پل تنهی 20 ماه مورد استفاده قرارگرفت زیرا درسال 1945 بوسیله متفقین برای جلوگیری ازپیشرفت ژاپنی ها بمباران شد.اکنون پیکرکشته شدگان در 2 قبرستان درنزدیکی همین رودخانه دفن شده است که هرساله دراوائل آذرماه برای آنان مراسم یاد بودی برگزار می شود.

درخت دختران بانکوک Nareepol Tree

این درخت درروستائی نزدیک بانکوک قراردارد که علت نامگذاری آن این است که میوه اش کاملا شبیه اندام زنانه می باشد.

ساختمان جواهرات Gems Gallry

دراین جا علاوه برخرید جواهرشما می توانید با نحوه استخراج سنگهای قیمتی وساخت جواهرات آشنا شوید.رفتن به این مکان رایگان می باشد زیرا هزینه کرایه تاکسی را خود گالری پرداخت می نماید.

          

بوکس تایلندیMuay Thai

شامل 5 راند 3 دقیقه ای با زمان استراحت 2 دقیقه ای می باشد.پیش از شروع مسابقه هریک ازحریفان حرکات نمادین برای ادای احترام به مربی خودشان انجام می دهند.این مسابقه در 2 ورزشگاه برگزارمی شود.

1- دراستادیوم LOCATED درمحله RATCHAEMN NOK ROAD

2-  دراستادیومTHE ORHER ONE  در LUMPINI  نزدیک بازارشب

                        

سینما

برای رفتن به سینما بایستی به پاساژهای زیرمراجعه کنید.

1-  طبقه آخر پاساژ M.B.K

2-  طبقه آخر پاساژ SIAM PARAGON

3-  طبقه آخر پاساژ CENTRAL WORLD PLAZA

4-  طبقه آخر پاساژ THE EMPORIUM MARKET

           

قیمت مکانهای گردشی دربانکوک

کاخ پادشاهی = بزرگسالان 500 بات وکودکان 400 بات می باشند

کاخ ملی فیل سلطنتی = بزرگسالان500 بات وکودکان400 بات می باشند

کاخ سلطنتی = بزرگسالان 700 بات وکودکان 500 بات می باشند

معبد بودای زمردین = ورودیه آن با کاخ پادشاهی مشترک می باشد

معبد بودای خوابیده = بزرگسالان 400 بات وکودکان 300 بات می باشند

معبد بودای طلائی = بزرگسالان 400 بات وکودکان 300 بات می باشند

معبد بودای مرمرین = بزرگسالان400 بات وکودکان 300 بات می باشند

معبد فیل 3 سر= بزرگسالان 500 بات وکودکان 400 بات می باشند

معبد 3 برج = تمامی سنین 300 بات می باشند

سافاری ورلد* = بزرگسالان 1500 بات وکودکان 1300 بات می باشند

باغ وحش دوزیت = بزرگسالان 1000 بات وکودکان 800 بات می باشند

باغ وحش سمپران* = بزرگسالان1500بات وکودکان1300بات می باشند

مزرعه کروکودیل* = بزرگسالان1500بات وکودکان1300بات می باشند

مزرعه مارها = بزرگسالان 800 بات وکودکان 600 بات می باشند

دریم ورلد* = بزرگسالان 1500 بات وکودکان 1300 بات می باشند

سیام پارک* = بزرگسالان 1500 بات وکودکان 1300 بات می باشند

رزگاردن* = بزرگسالان 1500 بات وکودکان 1300 بات می باشند

بازارشناور= بزرگسالان 600 بات وکودکان 400 بات می باشند

آکواریوم = بزرگسالان 1200 بات وکودکان 1000 بات می باشند

شام درکشتی = بزرگسالان 1500 بات وکودکان 1300 بات می باشند

سیام نیرامیت = دارای صندلی معمولی و VIP می باشد

صندلیVIP * : بزرگسالان 2500 بات وکودکان 2300 بات می باشند

صندلی معمولی : بزرگسالان 2000 بات وکودکان 1800 بات می باشند

کاباره گالیپسو = دارای صندلی معمولی و VIP می باشد

صندلی VIP* : بزرگسالان 1800 بات وکودکان 1500 بات می باشند

صندلی معمولی : بزرگسالان 1200 بات وکودکان 1000 بات می باشند

برج بایوک* = بزرگسالان 700 بات وکودکان 500 بات می باشند

موزه مادام تسود = بزرگسالان 1000 بات وکودکان 800 بات می باشند

موزه ملی فیل سلطنتی = بزرگسالان300بات وکودکان200بات می باشند

موزه ملی بانکوک = بزرگسالان 400 بات وکودکان 300 بات می باشند

پارک لومفینی = تمامی سنین 200 بات می باشند

پارک مادر ملکه = تمامی سنین 100 بات می باشند

پارک سلطنتی تایلند = بزرگسالان 500بات وکودکان 300 بات می باشند

شهرسوخته آیوتایا = بزرگسالان 1000 بات وکودکان 800 بات می باشند

شهرچونبوری = تمامی سنین 400 بات می باشند

بوکس تایلندی = بزرگسالان 1500 بات وکودکان 1300 بات می باشند

سینما = بزگسالان 400 بات وکودکان 300 بات می باشند

دیسکوهای بانکوک

1-  دیسکو تایلندی + یک نوشیدنی رایگان 300 بات می باشد

2-  دیسکو آمریکائی + یک نوشیدنی رایگان 400 بات می باشد

3-  دیسکو روسی + یک نوشیدنی رایگان 500 بات می باشد

نکته مهم :

1-  مکانهای گردشی ستاره دارهمراه با نهار یا شام می باشند در صورت کنثل شدن نهاریا شام 200 بات کمترارائه می شوند.

2-  کودکان درصورت اشغال نکردن صندلی سرویس مبلغ ترانسفراز آنها دریافت نمی شود.(مبلغ ترانسفر برای مکانهای داخل شهر 100 بات و مکانهای خارج شهر 200 بات می باشد)

3-  حداقل سن ورود به دیسکو 18 سال می باشد.



@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

                مراکزخرید بانکوک

بازارقدیمی پتونم PRATUNAM

این بازاردرمحله پتونم روبروی پاساژplatinum fashion mall  درتقاطع خیابان پتچابوری با راتچادامری قراردارد که به صورت کوچه های باریک می باشد وتا برج بایوک Bai yok Tower ادامه دارد که به غیرازمغازه های تودرتودارای 2 برج تجاری نیز می باشد که یکی دروسط بازار به نام برج پتونم ودیگری درانتهای بازاربه نام برج بایوک می باشد.فروش دراینجا به صورت خرده وعمده بوده وهمچنین قیمت ها دراینجا ارزان ترازجاهای دیگرمی باشد به طورمثال تی شرت مردانه 100 بات تی شرت زنانه 50 بات.این بازاربهترین جا برای خرید لباس بچه گانه می باشد.روزهای تعطیل قیمتها دراینجا ارزان تراست. ساعت کاراین بازاراز 8 صبح الی  16 بعد ازظهرمی باشد.

       

درکناراین بازارپاساژهای زیادی  قراردارند ازجمله:

Pratunam city complex – pratunam center – platinium fashion mall – fortune plaza

بازاربوبی BOBAE (Bobae krung kasem)

قدمت این بازاربه 40 سال پیش برمی گردد که بیشتراجناس آن به صورت عمده به فروش می رسد این بازاردرمحله چینی ها  chaina tow نزدیک رودخانه چائوپرایا قراردارد.این بازاردردوطرف خیابان می باشد که اطراف رودخانه را احاطه کرده است و به غیرازمغازه ها ودست فروشان دارای یک پاساژ 6 طبقه نیزمی باشد.قیمت ها دراینجا بسیارارزان می باشد مثلا لباس بچه گانه 2 تیکه 110 بات ویا لباس زنانه 60 بات می باشد. روزهای تعطیل این بازارنیزتعطیل می باشد. ساعت کاربازاراز 6 صبح الی 2 بعد ازظهرمی باشد.

       

بازار سمپنگ SIAMPENG

این بازاردرمحله چینیها chaina tow درخیابان HUA LUMPANG قراردارد. دراین بازاراجناس چینی با تایلندی قاطی شده ولی ازنظرقیمت بسیارارزان می باشند.دراین بازارهرآنچه را که شما به دنبالش هستید پیدا می کنید. روزهای تعطیل این بازارنیزبازمی باشد.ساعت کاراین بازاراز 9 صبح الی 18 بعد ازظهرمی باشد.

     

بازارآخرهفته J.J مارکت CHATUCHAK

این بازارفقط در روزهای شنبه ویکشنبه ازساعت 7 صبح الی 6 بعد ازظهر بازمی باشد.مساحت این بازار 350000 متر ودارای 15000 غرفه می باشد که درآن همه چیز ازجمله کیف – کفش – چرم – بدلیجات – لوازم کادوئی – صنایع دستی و... یافت می شود.برای رفتن به این بازار بهترین راه استفاده از BTS می باشد که شما بایستی در ایستگاه کامفائنگ فت درخیابان Phahon yothin پیدا بشوید.

 

بازار SAPHAN LEK (IRON BRIDGE)

بازارلوازم الکترونیکی که حد فاصل محله چینی ها china town و محله هندی ها pahurat قراردارد و درآن انواع ضبط ماشین تا بازیهای کامپیوتری وغیره... یافت می شود.

پن تیپ پلازا PANTIP PLAZA (IT MALL)

این بازاردرمحله پتونم درخیابان پتچابوری قراردارد که مختص لوازم کامپیوتری و موبایل می باشد.ساعت کاراین پاساژ از ساعت 10 صبح الی 19 بعد ازظهرمی باشد.

پاساژ ام – بی – کی MBK (MAH BOON KRONG)

این پاساژ درسال 1985 ساخته شده است که دارای 2000 مغازه – 8 عدد سالن سینما – 150 رستوران ویک سالن بولینگ می باشد.این پاساژ درمیدان سیام – خیابان رامای یکم قراردارد.    WWW.MBK.CENTER.COM

دراطراف پاساژ MBK پاساژهای زیادی قراردارند ازجمله :

Siam discovery – siam center – siam paragon – zen – isten  – gayson plazza – tokyo – silom complex – silom plaza – world trade center – central world plazza – Narayana phand

پاساژ بیگ سی Big C

قیمت ها دراین پاساژهمانند MBK می باشد این پاساژدرمیدان سیام – خیابان رامای یکم – محدوده پلانچیت و راتچادامری قراردارد.

                    

فروشگاه زنجیره ای رابینسون ROBINSON

شعبات زیادی داردکه بهترینش درخیابان سیلوم وسوخومبیت می باشد.

WWW.ROBINSON.CO.TH                                                                 

             

بازارگل و گیاه (PAK KHLONG TALAT)

این بازارهفته ای یک بارازساعت 12 شب الی 10 صبح بازمی باشد که درکناربازارسفن پود  Saphan Phutنزدیک رودخانه چائوپرایا قراردارد.

بازارشبانه سوان لوم (SUAN LUM NIGHT BAZAR)

این بازارازساعت 15 الی 24 شب فعال می باشد.این بازاردرخیابان سیلوم بعد ازپارک لومپینی نزدیک رودخانه چائوپرایا قراردارد.

         

بازارپت پونگ PATPONG

دراین بازاراجناس قاچاق (مارکدار بدون مالیات) اعم ازساعت -عینک - بدلیجات - کمربند و ... به فروش می رسد.ساعت کاراین بازارازساعت 7 شب الی 2 بامداد می باشد.

            

خیابان سوخومویت

این خیابان مملوازدست فروشان می باشد.ساعت کاراین بازار از ساعت 9 صبح الی 4 بامداد می باشد.

             

بازاربنگ لامپو BANG LAMPHU

این بازارفقط در روزهای شنبه و یکشنبه ازساعت 7 صبح الی 18 بعد از ظهر فعال می باشد دراین بازارلباس ولوازم خانگی به صورت عمده به فروش می رسد.محل این بازار نزدیک گرند پالاس می باشد.

بازارکلونگ تم مارکت KLONG THEM MARKET

این بازاردرروزهای شنبه ویکشنبه فعال می باشد که درمحله چینی قرار دارد ودرآن لوازم دست دوم ویا ازمد افتاده به فروش می رسد.

بازارنایلرت NAILERT BAZAR

این بازارنزدیک بازارپتونم می باشد که شبیه جی جی مارکت ولی درمقیاس کوچکترمی باشد.

       

بازارلالای ساپ سوی LALAY SAP SOI

این بازارکنارساختمان مرکزی بانک تایلند درخیابان تانون سیلوم Thanon silom قراردارد.ساعت کاراین بازار از 11 صبح الی 15 بعد ازظهرمی باشد.

         

بازار وانگ لانگ Wang Lang Market

این بازاردرکنار رودخانه چائوپرایا روبروی بیمارستان Siriraj قراردارد. دراین بازارپوشاک به صورت عمده ازساعت 10 الی 17 عرضه می شود.

فروشگاه های دیگر بانکوک عبارتند از:

Tops – jusco – city complex – issara – makro – chitrlada – ploenchit center – fortune plaza – food land – Carrefour – tesco lotus – the emporium market – amaria plaza – centeral chidlom – emporium  

خیابانهای مهم برای خرید دربانکوک

Silom – sukhumbit – khoasan – surawaong – sathorn – lumpini – siam sguare – thonburi – chidlom – banglamphu – phayathai – ratchadaphisek – ratchadam – ploenchit

***ترانسفرازهتل به تمامی بازارها(رفت وبرگشت)نفری 100 الی 150 بات می باشد.   

 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


              هتل های بانکوک


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

http://www.thaigasht.com

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@    
 

  • ۹۶/۰۸/۱۴
  • کامبیز دزفولی نژاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی